Hogyan szerezz ügyfeleket lakberendezőként? Elárulom a titkot.
Rengetegen kérdezik tőlem az előadásaimon, és a közösségi médiában, hogy “hogyan szerzek ügyfelet lakberendezőként”? Többszáz pályakezdő lakberendező törekvéseit végig kísértem már az évek alatt, és azt vettem észre, hogy a legnagyobb “hiba”, amit a pályakezdők elkövetnek, az az, hogy akkor kezdenek hozzá az ügyfélszerzéshez, amikor már éppen szükségük van rá.
Elárulom a titkot: a kulcs abban rejlik, hogy az ügyfélszerzés nem az ügyfélszerzés pillanatában történik. Az ügyfélszerzés egy hosszú és megfontolt stratégiai és üzletépítési munka, amelynek a végterméke maga az ügyfél, aki már ott toporog az ajtód előtt. Fontos, hogy ne akkor kezdd el keresni a megrendelőket, amikor már éppen szükséged van rá. A folyamat hónapokkal korábban kezdődik, és három dolognak mindenképpen teljesülnie kell a vállalkozásodban, mielőtt nekilátsz.
Na de mi is ez a három legfontosabb dolog?
| 1. Az első és legfontosabb, hogy legyen egy konkrét terméked, amit értékesítesz.
A terméked lehet a lakberendezési szolgáltatásod, de ebben az esetben is úgy kell kezelned, mint egy terméket. Mit jelent ez? Pontosan ismerned kell, hogy mit tartalmaz, mit nem tartalmaz, mettől meddig tart, milyen a csomagolása, és mennyibe kerül. Pont, mint egy doboz narancslénél. Értékesítés szempontjából nincs különbség. Ha nem tudod pontosan meghatározni, hogy a szolgáltatásod mit tartalmaz, hogyan néz ki, mettől meddig tart, és pontosan mennyibe kerül, akkor nem fogod tudni értékesíteni sem.
| 2. A második lépés, hogy szükséged lesz egy üzleti modellre.
Az üzleti modell fogja meghatározni, hogy a termékedet és a szolgáltatásodat hogyan értékesíted. Tehát nem az a lényeg, hogy mit értékesítesz, hanem az a lényeg, hogy hogyan.
Ennek számtalan formája létezik a lakberendezésben; jómagam a lakberendező képzéseimen 30 fajta üzleti modellt (-!) tanítok a tanulóimnak. A teljesség igénye nélkül, értékesítheted a szolgáltatásodat tanácsadásként, tervezésként, stílustanácsadásként, kombinálhatsz termékeket és szolgáltatásokat, dolgozhatsz jutalékos rendszerben kivitelezőkkel, bútorforgalmazókkal, vagy ingatlanosokkal, de akár tarthatsz saját bútorraktár készletet írhatsz könyvet a lakberendezésről, és még sorolhatnám a listát. Természetesen választhatod ezen értékesítési stratégiák bármely kombinációját. A lényeg, hogy ne csak lakberendezőként legyél kreatív, hanem a vállalkozásodban is.
| 3. Amikor már kialakult a pontos terméked és szolgáltatásod, és tudod, hogy ezeket hogyan fogod értékesíteni, akkor szükséged lesz egy gondosan felépített marketing stratégiára.
A közhiedelemmel ellentétben marketingre minden vállalkozónak szüksége van, aki folyamatos és stabil ügyfélkört szeretne. Lehetsz te az év legjobb tervezője is, ha nem tudnak rólad: „néma gyereknek anyja sem érti a szavát.”
A marketing stratégia kialakítása pedig egy komplex folyamat, tehát nem egy logóból és egy Facebook oldalból áll. Ha pedig gondosan felépítetted a vállalkozásod marketing és hirdetési stratégiáját, az nemcsak új ügyfeleket fog hozni, de az egész vállalkozásod motorjává válik. Így később nem lesz szükséged „ügyfélszerzésre”; a megrendelők sorban állnak majd az ajtód előtt. Az ügyfélszerzés pillanatában már csak ki kell választanod, hogy melyik projekten szeretnél dolgozni.
Érdekelnek a további részletek? Kíváncsi vagy rá, hogy én hogyan szerzek ügyfeleket a lakberendezési projektjeimbe, és hogyan építettem föl saját profi lakberendező vállalkozásom?
Gyere el ingyenes online webináromra, ahol bemutatom neked a lakberendező karrier építési folyamatot lépésről lépésre:
Küldetésem
“Küldetésem, hogy motivációt, bátorságot, és magabiztos tudást adjak minden tervezőnek saját profi Designer Karrierje felépítésében.”