fbpx

Lakberendező OKJ zsebben. Hogyan tovább? A 3 legfontosabb lépés.

Lakberendezés - tervezés, tippek

Az elmúlt években többszáz tanuló és pályakezdő lakberendező keresett meg engem – folyamatban lévő, vagy már elvégzett Lakberendező / Belsőépítész / Designer képzés után – a következő problémával: „Bea, itt van a lakberendező vizsga a zsebemben, de fogalmam sincs, hogyan vágjak bele ebbe az egészbe. Tudnál segíteni?”

| Volt, aki már a design képzés közben felkeresett, de olyan is volt, aki 5-10 évvel ezelőtt vizsgázott, és azóta nem indította be a lakberendező karrierjét.

Ömlöttek a postaládámba az önéletrajzok; döbbenetes volt számomra, hogy az évek alatt lassan annyi lakberendező kér segítséget karrierje beindításában, mint amennyi ügyfél ingatlan tervezésben. Volt aki teljesen más típusú munkát vállalt, pusztán azért, mert nem tudta, hogy a gyakorlatban mik a megfelelő lépések egy profi lakberendező karrier felépítéséhez.

| Elszomorodtam. Ha valaki legbelül érzi, hogy a lakberendezés az álma, és megvan hozzá a tehetsége, annak igenis főállásban, jövedelmezően és kényelmesen, ebből kellene élnie!

Tennem kellett valamit. Először egyéni mentorálásokon segítettem, majd így született meg a Beatadesign Karrier Program online felnőttképzési rendszere, mely képzésekben lépésről lépésre megtanítom hogyan kell felépíteni egy sikeres és jövedelmező lakberendező karriert és vállalkozást. Nem tagadom, a tervezés mellett a vállalkozásfejlesztés, és ezzel az új cég a másik szívem csücske.  

 

Na de nézzük akkor a kezdeti lépéseket, és hogy mi az a 3 legfontosabb lépés, amit meg kell tenned a Lakberendező / Designer karriered felé vezető úton

1. lépés | Felismerés és elfogadás: a lakberendező szakma nem egy alkalmazotti állás

Többszáz lakberendező kétségbeesett megkeresése után döbbentem rá, hogy sok tanuló és pályakezdő lakberendező úgy gondolja, hogy a szakma elvégzése után egyszerűen beírjuk a Google-be, hogy „lakberendező állás”, beadjuk az önéletrajzunkat egy céghez, és mehet a munka. Hadd legyek veled őszinte, és hadd spóroljak meg neked néhány évet: Magyarországon nincsenek valódi lakberendező tervezői állások alkalmazotti munkaviszonyban. A legnagyobb álláskereső portálokon a „lakberendező állás” keresőszavak beírásával országosan max. 10-20 db hirdetést fogsz találni, melynek 90%-a nem lakberendező tervezői munka, hanem értékesítői munka egy lakberendezéssel foglalkozó áruházban (pl. IKEA, OBI, XXXLutz), esetleg nagyon ritkán egy-egy résztervezői munkakör (pl. “látványtervező”) egy tervező irodában, vagy konyhastúdióban. [Ezt itt tudod ellenőrizni: www.profession.hu] Ezek természetesen nem “rossz állások” ; egész egyszerűen nem lakberendező tervezői munkák, hanem értékesítői vagy résztervezési munkák egy lakberendezéssel foglalkozó cégnél. A kettő között ég és föld a különbség. El kell fogadnod, hogy ha lakberendező / designer szeretnél lenni, akkor saját magadnak kell megteremtened a munkalehetőséget. Ami egyébként a legfantasztikusabb dolga, hiszen a saját magad főnöke leszel, és ennél biztosabb munkalehetőség nincsen. 😉

2. lépés | Saját szakmai tapasztalat szerzése

Ha már beismerted, hogy saját magadnak kell megteremtened a munkát, fontos azt is belátni, hogy saját terméket és szolgáltatást csak saját tapasztalatra alapozva lehet létrehozni. Ahelyett, hogy megpróbálsz gyakornoki állások után nézelődni, és mások munkájába bepillantást nyerni, hozd létre a saját szolgáltatásodat ! Vállalj el egy projektet, és nézd meg, mit tudsz belőle kihozni. Nincs túl kicsi projekt, mert minden projekt munkatapasztalat. Csempézz ki egy fürdőszobát, tervezz át egy nappalit, gondolj újra egy alaprajzot, aztán dokumentáld az alkotásod. Minden tapasztalat számít, és minden tapasztalat lehet a későbbi referencia munkáid része.

3. lépés | Nyilvánosság és ügyfélszerzés

Néma gyereknek anyja sem érti a szavát. Lehetsz te az év legjobb lakberendezője is, ha nem mutatod meg a világnak mit alkottál, nem fognak tudni róla.  Ebben a szakmában nagyon fontos a nyilvánosság. Használd az internet és a közösségi média adta lehetőségeket, és ne feledd, milyen nagy a “digitális zaj” manapság. Legyél nyugodtan „sok”, ez kell ugyanis ahhoz, hogy egyáltalán észrevegyenek. 😉 Tehát bármit is alkotsz, oszd meg másokkal, hogy tudjanak a tehetségedről, és megtaláljanak a jövőbeni ügyfeleid.

Érdekel a Lakberendező Karrier?

„Kezdeti Lépések egy profi Lakberendező Karrier felé” – ingyenes mini tréning: