fbpx

Lakberendezők Instagram-on és Facebook-on: Top 3 titkos fűszer a nagyobb követőtáborhoz

A mai világban talán az egyik legnehezebb feladat pályakezdő lakberendezőként: felvenni a versenyt, és lépést tartani a digitális világ és a közösségi média trendek változásaival. Kiválasztani a megfelelő platformokat, megtervezni a tartalmakat, fotókat és videókat szerkeszteni, hirdetéseket beállítani nap mint nap – miközben gyerekeket nevelünk, házi állatokat gondozunk, és próbáljuk menedzselni a vállalkozásunkat – valóban nem könnyű feladat.

Megosztok most veletek 3 titkos fűszert, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy professzionálisan kezeld a social media fiókjaidat.

| 1. titkos fűszer: Megfelelő célközönséghez megfelelő platform kiválasztása

Nagyon sokan ott rontják el a közösségi média tervezést, hogy nem tudják, ki a vállalkozásuk célközönsége, és az adott célközönség melyik digitális platformot használja. Ha ugyanis „mindenkinek értékesítünk”, akkor gyakorlatilag „senkinek nem értékesítünk”. 

Napjaink digitális zajában meg sem fogják hallani az üzenetünket, ha nem határozzuk meg, kihez szólunk pontosan. Miután kiválasztottuk a lakberendezési szolgáltatásunknak megfelelő célközönséget – életkor, nem, családi állapot, geográfia és érdeklődési kör alapján – meg kell vizsgálnunk, hogy az adott célközönség melyik közösségi média platformon van jelen, és mikor és hogyan használja azt a felületet. 

Például, ha irodatervezéssel foglalkozom, és üzletembereknek tervezek, akkor nem a TikTok-on vagy az Instagram-on hirdetek délelőtt 11:00 órakor, hanem a LinkedIn-t választom, és este 18:00 óra után vagyok jelen a tartalmaimmal. Mindeközben a tinédzser szobák promócióját pont, hogy a TikTok-ra töltöm fel, és sokkal viccesebb, lazább hangvételben kommunikálok. Az egyes közösségi média platformok felhasználói statisztikái elérhetőek a platformok weboldalain, érdemes ezzel kezdeni a tervezést.

| 2. titkos fűszer: Üzleti fiók nyitása

A vállalkozói világban – így a lakberendező vállalkozók világában is – elengedhetetlen a professzionális megjelenés. Ehhez pedig nem túl szerencsés választás a tinédzser korodban nyitott @kiscica99 felhasználói fiókod. Nagyon fontos, hogy mind Facebook-on, mind Instagram-on, Tiktok-on, és X-en (régi Twitter-en) üzleti „business” fiókot nyiss, és lehetőleg ugyanazzal, vagy felismerhetően azonos felhasználói névvel mindenhol, mely tartalmazza a vállalkozásod nevét is. 

Amennyiben a vállalkozásod te magad vagy, építhetsz személyes brand-et is (például nálam is ez a helyzet: https://instagram.com/beata.beatadesign), ezzel nincs probléma, viszont az üzleti fiók és a professzionális megjelenés elengedhetetlen. Nem beszélve arról, hogy az üzleti fiókodból feladhatsz hirdetéseket, és naponta követheted a fiókod statisztikai adatait (kik jönnek az oldaladra, honnan jönnek, hány évesek, hol laknak stb.) ami elengedhetetlen lesz a későbbi stratégiai tervezéshez.

| 3. titkos fűszer: Tervezés és automatizálás

Ha már a stratégiai tervezésnél tartunk, hadd jegyezzem meg, hogy az össze-vissza posztolgatás soha nem vezet eredményhez. Nagyon sokan abba a hibába esünk, hogy megpróbálunk „ad-hoc gyorsan valamit posztolni” a közösségi médiába, mindenféle terv nélkül, majd az összevissza posztolgatásban kimerülünk, a kudarc miatt pedig elmegy a kedvünk az egésztől. Nagyon fontos, hogy legyen minden közösségi média oldalon külön stratégiánk!

  • Kinek szól a szolgáltatásom?
  • Mi a fő üzenetem
  • Ehhez melyik közösségi média platformot választom
  • Mit akarok elérni a posztjaimmal?
  • Az érdeklődés felkeltése után mi legyen a következő lépés?

Hiszen következő lépés – például kapcsolatfelvétel, e-mail, telefonhívás, weboldal látogatás – nélkül nincsen vásárlás. Márpedig vállalkozóként jól tudjuk, hogy a közösségi médiában nem követőket, hanem vásárlókat gyűjtünk.

Szeretnél többet megtudni a Lakberendező vállalkozás építésről?
Gyere el ingyenes online Lakberendező Karrierépítő előadásomra, és megmutatom, hogyan építettem föl saját profi Lakberendező karrierem, 6 kulcs lépésben. Ha nekem sikerült, neked is menni fog. Itt tudsz regisztrálni:

Küldetésem

“Küldetésem, hogy motivációt, bátorságot, és magabiztos tudást adjak minden tervezőnek saját profi Designer Karrierje felépítésében.”

Korábbi tartalmaim

Kövess a közösségi médiában!